Projecte Comenius

IES Puig de sa Font participa en el projecte Comenius “Everybody is human. We love trash.” En aquest projecte participen els següents països: Luxemburg, Finlàndia, Portugal i Espanya (Son Servera). Luxemburg és el país organitzador. El Institut Soci Educatif de l’Etat de Dreiborn ja porta un parell d’anys treballant amb materials reciclats per crear joies. Tenen una pàgina web on es poden veure els seus treballs: http://www.3bornart.lu/modules/who.php

Cada escola participant crearà joies i altres objectes artístics a partir de material reciclat i de desfet. Els alumnes aprendran que a través de la seva pròpia creativitat, voluntat i habilitat manual poden convertir alguna cosa tan inútil en una obra d’art. Serà també un important reforç al Projecte de Medi Ambient amb la conscienciació del tema de la reutilització i reciclatge de residus que des de l’any 2002 treballam al nostre centre.

Gràcies a les visites als centres escolars dels altres països participants es podrà veure el procés de treball dels altres socis, a més d’intercanviar idees i tècniques de treball. Ens mantindrem en contacte a través de eTwinning i correu electrònic. Al llarg dels dos anys de la durada del projecte ens reunirem 12 vegades. En cada reunió intercanviarem propostes, idees i fotografies dels projectes duts a terme per cada centre escolar.

Al final dels dos anys es farà una exposició amb les peces artístiques creades, així com un catàleg. Al catàleg es mostraran els diferents passos realitzats pels diferents centres escolars. Aquesta exposició donarà a conèixer la labor creativa dels estudiants fora del recinte escolar.

Els professors participants a l’IES Puig de sa Font són: Pep Cladera (Dept. d’Orientació), Ana Belén Merino (Dept. d’Anglès), Cristina Ginard / Rosa Rosselló i Violeta Ontavilla (Dept. D’Educació Plàstica i Visual)

Ja hem fet la primera trobada a Luxemburg i va ser una gran experiència. Pel gener rebrem a tots els participants dels altres països a Mallorca. Ja vos ho contarem…