UNA EXPERIÈNCIA INCREIBLE: FER MÚSICA

Tot començà durant el curs escolar 2009-2010, amb els alumnes de 4rt d’ESO que triaren l’optativa de Música decidirem apuntar-mos a un taller que oferia Viu la Cultura (Conselleria d’Educació i Cultura) i que es titulava  “Enregistrar un videoclip”. Constava de tres parts: primerament creació de la lletra d’una cançó, llavors posar-li música i finalment enregistrar el videoclip. El taller fou impartit per Antoni Nicolau, vocalista del grup manacorí Ocults, rock català.

Els alumnes estaren encantats amb aquesta tasca.  Com que érem bastants d’alumnes haguérem de fer dos grups, per tant dues cançons.

El dos professors de música, Joan Alemany i Miquela Orfí seguiren les indicacions d’ Antoni per tal d’escriure la lletra de la cançó: nombre de síl·labes, de versos, les estrofes  i la tornada.  Llavors per grups anàrem treballant les dues cançons.

Un grup la titularen “El rock és etern”. Els alumnes s’engrescaren  i tocaren el teclat, la bateria , el baix i el mateix bateria fou el principal vocalista. La resta de la classe acompanyà amb els cors i amb el ball. La majoria de la gravació fou dins la pròpia classe, els alumnes i els instruments foren els protagonistes, llevat del principi del vídeo que es gravà a l’exterior del centre. El caràcter d’aquesta cançó, tal com diu la seva lletra, és molt mogut, seguint la línia bàsica del rock & roll.

L’ altre grup es decantà per una cançó més melancòlica, “Tan sols tu”. Es filmà als jardins del centre. L’escenari havia de ser romàntic per transmetre el missatge de la cançó. A més els alumnes tocaren alguns instruments (flauta travessera, instrumental orff) també la professora tocà la trompa.

Quan els alumnes i els propis professors veieren els vídeos, es sentiren molt satisfets i alabarem tots la tasca realitzada.

Passaren uns dies, mesos, anys!! i fa uns dies (abril de 2012) ens feren una proposta.  N’Antoni Nicolau ens comentà que Ocults torna a treure un CD , on hi volen incorporar la cançó “Tan sols tu” en homenatge als tallers que  realitzaren durant els anys passats.  Ens proposen enregistrar els cors  i la part instrumental amb la trompa.  Tanta sort que els alumnes continuaven a l’IES.

Evidentment, a l’estudi de gravació no hi poguérem anar tot el grup sencer. En representació d’aquest hi anàrem:  Lorena Alfaro, Azucena Carballo, Mª del Mar Servera , Pilar Servera, i Miquela Orfí  amb la trompa.

Idò ja ens teniu dins l’estudi de gravació amb els cascs posats i el micròfon al davant.

Què més dir!! ens ho passarem molt bé i fou una experiència meravellosa!!  Ara , tan sols, faltà esperar el CD nou dels Ocults.

Miquela Orfí (Departament de Música).