NI UN FOC AL BOSC

Durant aquest curs 2011-2012, la Conselleria de Medi Ambient amb la col·laboració del Pla de Llevant, ens han convidat a participar al concurs de dibuix NI 1 FOC AL BOSC. La intenció principal és conscienciar a l’alumnat de la importància de prevenir els incendis forestals i promoure el respecte pel medi ambient.

Aquest fou el motiu de la realització d’un mural conjunt amb alguns alumnes del curs de 1r G i 1r H del nostre centre. Pel que fa al suport de l’obra utilitzàrem fulls que per la part del darrera estaven impresos amb la voluntat de reutilitzar material sobrant d’altres activitats del centre. El tema triat fou una imatge que es repetia dues vegades col·locades una al costat de l’altre: una imatge acolorida amb temperes, que representava les emocions que els alumnes relacionaven amb el bosc, i juxtaposada hi situarem la mateixa imatge feta amb collage, el material principal foren els periòdics antics que es reciclen a l’institut, que simulaven la cendra que  trobarien al mateix bosc després d’un incendi. Cada alumne realitzà una petita part de cada imatge, que a l’ajuntar-les crearen un conjunt fets per tots.

Gràcies a la feina dels alumnes i al seu esforç aquest treball fou finalista dels premis entregats dia 7 de juny a l’Església Nova de Son Servera a càrrec de Pere Cànaves, enginyer del Servei de Gestió Forestal del Govern de les Illes Balears.