COMENIUS a Portugal i Finlàndia

Febrer i març han estat dos mesos molt moguts per als components del Comenius “We love trash”. Hem visitat Portugal i Finlàndia. Tots dos països han resultat ser molt interessants, si bé Finlàndia ha estat a més molt “exòtic” per als mallorquins/es.

A més de realitzar diversos tallers de joieria on hem après tècniques com ara el quiling, la llana tenyida, i la realització de joieria a partir de materials reutilitzats de l’àmbit de la costura (botons, cremalleres, etc.), també hem visitat les instal·lacions educatives.

Tant els col·legis i instituts visitats a Portugal com a Finlàndia són centres amb poc alumnat (uns 200) i bastant professorat comparats amb els nostres. Ells també tenen tècnics i ajudants com per exemple un bibliotecari amb horari exclusiu de Biblioteca. Això sorprèn en el sistema espanyol on tots som professors i part del nostre horari es dedica a altres funcions.

L’anècdota més curiosa és de Finlàndia. Allí els alumnes es treuen les sabates abans d’entrar a les aules i el timbre és el suau so d’un piano!!

Tots els nostres companys de Luxemburg, Portugal i Finlàndia tornaran a visitar-nos a finals de maig!!